« #اندیشه_رهبری#اندیشه_رهبری »

قلم شخصی
هر آنچه در این وبلاگ قرار می‌گیرد، اساسا قلم شخصی است و برداشت‌های شخص بنده از بیانات معظم له. جهت دیدن یا شنیدن بیانات اصلی مقام معظم رهبری لازم است به سایت مربوط به معظم‌له رجوع شود.

و اما برای بهره‌مند شدن از سعادت همه‌جانبه و کامل، انسان نیازمند:
هدایت، نور، اطمینان و امنیت، مغفرت و رحمت، تکیه‌گاه، نصرت و مدد خدا، بهتری و رجحان نسبت به جبهه مخالفان، پیروزی بر دشمنان در راه رسیدن به هدف، رستن و جدا شدن از فشارها، سختی‌ها و حصارها و رسیدن به عاقبتی نیکو (فوز و فلاح)، بهره‌مند شدن از ذخیره‌هایی که برای انسان‌ها فراهم گردیده و بسیاری امور دیگر، تا اینکه با سپری کردن همه مسیر و انجام صحیح رسالت خویش به بهشت و رضوان الهی دست یابد.
پس باید بداند ایمان تعهدآور است و این نوع ایمان او را به سوی هدف رهنمون می‌کند. ایمان هرچقدر هم کم‌نور باشد باید به جلوحرکت کرد، نمی‌توان به بهانه کمی نور از حرکت بازایستاد..
مانند شخصی که چراغ قوه به دست دارد، باید با همین نور کم به جلو رفت … هر چه جلوتر روی، مسیر بیشتری طی کرده‌ای..
اگر بگویی نور کم است، مگر مرا چقدر چیش می‌برد، عمرت را هدر خواهی داد… زندگیت را فانی خواهی کرد…

انسان وقتی به جلو حرکت می‌کند به تدریج بقیه مسیر برای او روشن می‌شود.
نه تنها خود حرکت کنیم، دیگران را نیز به حرکت ترغیب نمائیم…

کفار حق را پوشاندند و زندگیشان سرشار از اضطراب، شک و تردید است. لذا از نور به سمت گمراهی بیشتر پیش رفتند.
من النور الی الظلمات….
اما انسان مومن با کمک ولایت (که به معنای پیوستگی است: پیوستگی مومن و ولی) از ظلمات به سوی نور بیشتر حرکت می‌کند.
من الظلمات الی النور… ( سوره بقره (2)، آیه 257)

مهمترین ویژگی مومن:

یکی از مهمترین ویژگیهای مومن رهایی از دغدغه و اضطراب است، بنا به آیات صریح قرآن مومن دارای قلبی آرام، روحی مطمئن و ایمانی راسخ است. اگر همه مردم هم به او هشدار دهند، او را از طاغوتیان و شریکان خدا بترسانند، ذره‌ای تردید در او ایجاد نمی‌شود. چرا که ایمانش اگاهانه است. اما غیر مومن مضطرب است و بدون برهان و مقلدانه، بی‌هدف به راه خویش ادامه می‌دهد. در این خطبه به مردم پیشنهاد شد به صورت جد با قرآن انس بگیرند.

چنانکه حضرت ابراهیم (ع) نیز در برابر امتحانات مختلف ( انداخته شدن در آتش، تنها گذاشتن همسر و فرزند، کشتن فرزند و ….) پایداری کردند.

تغییر قبله از بیت‌المقدس به سمت کعبه در زمان پیامبر اکرم (ص)، نیز یکی از امتحانات الهی برای سنجیده شدن مومنان از غیرمومنان بوده است.

   دوشنبه 30 بهمن 1402


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
در این وبلاگ با توجه به وسع و توان نویسنده تلاش شده برنامه های انسان ساز و هدایت گر اسلام با موضوعات مختلف و با قلم عاجز وبلاگ نویس، گاه گاهی به نمایش گذاشته شود.
جستجو
Random photo
#قیمت_حجاب